5 Maj

För er nu som undrar var i hela friden jag har hållit hus så har jag varit på studieresa med klassen i Stockholm.
I söndags vid 17.00 kom jag till Becca för att sova där, vi åkte och köpte mat till bussresan inför måndagen.
19.00 kollade vi på Änglavakt på bio, den va bra men seg.
På måndagen ringde klockan 04.00 och då var det dags att stiga upp för att fixa det sista.
När vi hade all packning paltade vi på oss ytterkläderna och tog vårt pick och pack och gick till skolan.
05.30 gick bussen mot Stockholm och man va ju lagom trött då.
Vi stannade i Jönköping för att äta frukost som skolan bjöd på, mums.
Vid 12.30 stannade vi på en Waldorf skola i Järna för att kolla hur de såg ut och det va som att gå tillbaka ca 50 år i tiden, herregud va hemskt.
Vid 14.30 var vi framme i Stockholm och där vi skulle bo på Zinkensdams vandrarhem som låg på Södermalm.
Det var ju inte väldens största rum precis, men det gick bra.
17.00 skulle vi vara på TV-huset (SVT) och det var väldigt intressant och roligt att se hur det ser ut i verkligheten.
Vid 20.00 skulle vi gå ut och äta och det blev på en grekisk restaurang, mums.
På tisdagen var det frukostbuffé 8.00 så då fick man va uppe med tuppen.
Kl 9.15 skulle man vara i bussen med sitt pick och pack för att åka till city.
Så mellan ca 10.00-15.00 hade vi shoppingtid, det blev en del shopping för min del.
15.00-17.00 skulle vi vara på Riksdagen och det var med intressant och roligt att se hur det går till.
17.00 gick bussen hemåt och vi var hemma vid 00.00.
Idag onsdag va jag och Becca lediga för att vi skulle hjälpa till på Skansenloppet som är ett lopp för de som går i åk 3-5. Så vid 8.00 var vi där.
Det var jätte roligt att hjälpa till och se hur duktiga alla barn var.
Bilder från resan kommer nog någon dag när jag fått dem.
Ha det bra
Kram kram ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0