29 augusti

Ja i dag så har det ju kommit fram till den dagen då vi ska servera på ett bröllop och jag kan säga att jag är sjukt nervös.
Det är Beccas mammas kompis som ska gifta sig.
Vid 16.30 kom Ewe och hennes mamma och hämtade mig för att åka till kyrkan.
Bröllopet skulle börja 17.00 men lockan blev nog 17.15 innan de satte igång.
De va ett fint bröllop med fina klänningar och frisyrer.
När det var slut i kyrkan och alla hade tagit kort och så åkte brudparet i väg i en gammal fin bil men när de svängde bakom hörnan så började det att ösregna, men de klarade sig.
Vi åkte i en buss som gick till Hallarna i Boberg där festen skulle vara.
När vi kom fram dit rusade vi in på toan och bytte om till våra serveringskläder.
När vi hade fått på oss kläderna så började vi sätta ut välkomms bålen och lite snacks.
Sen när brudparet kom så var det dags för champagne.
När alla gäster hade satt sig så var det dags för förrätten och det gick riktigt bra, tappade inte något på någon.
Under huvudrätten så stod jag och diskade alla förrätts tallrikar medan Ewe och Becca ordnade med huvudrätten och såg till att det fanns dricka på borden.
De skulle ju så klart ha snaps och den kom direkt från frysen så jag hade nästan igen känsel i mina händer man jag klarade det ändå utan att tappa flaskan eller spilla på någon.
Efter de hade ätit upp huvudrätten så skulle kaffe, whisky, konjak och bailyes fram.
Sen när kaffet va upp drucket så skulle allt på borden bort för att de skulle kunna dansa och köket var ju inte det största så all disk fick ju inte plats i köket så vi fick ta bordet där maten hade stått och sätta alla glas, tallrikar och flaskor.
Så det var ju bara till att sätta igång och diska för diskmaskinen tog ju inte så mycket disk och den var ju inte så snabb heller så vi bestämde oss efter några timmar att vi skulle diska det mesta för hand.
När de började dansa så skulle de ha fram ett sprit bord med massa dricka och även godis och chips.
När klockan va 3.30 så var vi klara med det mesta och orkade inte mer så då hade Beccas mamma beställt en taxi som kom och hämtade oss.
Taxin lämnade av oss hos Becca och Ewes mamma kom och hämtade oss.
Så jag var hemma vid 4.
Men brudparet tyckte att vi va jätte duktiga och var riktigt stolta och glada för oss så det va ju bra.
Jag hade ju aldrig serverat innan, men det gick ju bra och min nervositet försvann någonstans på vägen.
Kram kram ♥

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Vi fixade det jätte bra:d.. Madde och dom var jätte nöjda!!:!P..

2009-08-31 @ 17:50:12
Postat av: Carro

Ja, det gjorde vi.

Bra att dom var nöjda =)

2009-08-31 @ 22:01:40
URL: http://madebycarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0